Tarikh : 2 Mei 2010 (Ahad)
Masa : 2.30 ptg
Tempat : ATV Adventure Park, Kemensah
Peserta : 14 orang
Ok kali ni saya nak share xtvt ride ATV di Kg Kemensah. Tempat ni terletak lebih kurang 4.6km dari simpang masuk Zoo Negara. Seramai 14 orang menyertai acara yang dianjurkan oleh OHM dan pengelola kali ni adalah Cik Zeti kita...(tepukan utk beliau.. heheh...lainkali kelola xtvt yg best2 lagi k)
So dalam pukul 1.50 pakat reramai tunggu kat depan Zoo, ada 5 atau 6 kereta rasanya semua sekali..patutnya saya bersama Hazel (sepupu saya), tapi beliau ada komitmen lain yang tak boleh nak dielakkan.
Sepanjang nak sampai ke ATv Adventure Park tersebut ada beberapa kawasan chalet kat tepi sungai yg agak menarik..agaknya adala sekali yang Filanie dok citer dlm blog dia tu.
Komen saya, memang best..highly recommed bagi yang sukakan xtvt outdoor...tak merbahaya dengan syarat kita ikut peraturan..
ATV ni ada manual dan ada auto...kami girls bawa auto le..dan 2 lelaki bawa manual..tekan minyak dan brek je..gear depan, neutral dan belakang sahaja...naik bukit press je minyak..nampak lubang lecak batu..tak payah elak..langgar je..kelajuan offroad max 40km/j manakala on road 30km/j...(ini sebab tayar dia bunga besar..saa konsep cam 4x4 jugak la ni..kat jln biasa tak grip...jalan tanah grip abis)
Sebenarnya ada banyak lagi gambar..tgh tunggu Cik Zeti emel...gambar yang ada ni sumbangan Garfu dan saya cedok dari FB...(tima kasih ye)..
Kami dipecahkan kepada 2 group...sebab susah Guide nak kawal kalau reramai sangat..Group 1 - Garfu, Sha, Abg Eanal...yang lain tak ingat nama da..baru first time jumpa rasanya..heheh. Group 2 - diketuai oleh Zeti...lagi tak ingat nama da..sori ye..nama Guide yang 2 orang tu pun lupa saya nak tanya..sori ye..terima kasih bebanyak sebab jadi Guide kami merangkap Cameraman..hahahaha..
baru sampai..register OHM

tgh tunggu turn utk test drive
isi borang dulu..
En Mas Faizil (boss ATV Adventure) sedang memberi taklimat
taklimat lagi..cara nak kendalikan ATV
sempat bergambar tu...sblm test drive..test drive kena pusing batu dan ke lereng bukit..

test drive

antara cabaran..kena lalu bawah rimbunan buluh

Group 2

ecehh..itu saya le..
lagi best bawa ATV ni daripada 4x4..harus pergi lagi amik package yg lain plak

Zeti lead Group 2 tgh lalu jambatan buluh/ kayu..

check point Kamisah Waterfall..kami rehat kat sini dan mandi air terjun
sejuk airnya..
11 bunga..kumbang ada 3 (tak masuk gambar)
dah sampai balik ke markas heheh..sesi posing

yeah..123..lompatt!
Garfu OHM saje yang takde dalam gambar ni
ok..adios
No comments:
Post a Comment