Minggu lepas (29 Feb 2012) akhirnya tertunai juga janji untuk membawa anak-anak ke Sunway Lagoon Theme Park. Syifa, Fiqa dan Muhd sangat gembira...saya juga seronok bila tengok mereka gembira. Ayahnya ke luar daerah..jadi anak-anak dan maknye sajelah..kalu ikutkan dedolu saya dah banyak kali pergi sini, zaman2 sekolah, zaman universiti..selalunya dengan Cik Hazel dan Cik Ayu, dua orang kazen tercinta hahaha..
Bayaran untuk masuk ke theme park ini bagi 3 park adalah rm60 bagi umur 12 tahun dan ke atas dan 11 tahun dan ke bawah adalah rm48 ringgit dengan MyKad. Zaman sekarang semua dah mahal...kalu nak masul semua park tambah lagi la duit nye...semua info boleh pergi ke sini http://www.sunway.com.my/lagoon/
mula-mula masuk...
bergambar dulu di depan kandang harimau..aum!!
turun escalator menuju ke water park..untuk tukar baju dan bermain di amusemnet park..gambar di amusement park tiada sbb mamanye malas nak kendong kamera besar itu..heheh
oh ya..sebelum kami ke amusement park, kami ke Wold life Park..ala2 zoo juga la..ni pun gambar tiada..
tapi antara ride yang telah berjaya dinaiki adalah runaway train...fiqa tak naik ride ni sbb seram, muhd pula belum cukup tinggi, jadi mamanya dan syifa ajelah..menakutkan juga bila naik dah tua-tua ni huhu..tapi seronok la pulak lepas tu.
naik wagon wheel, kasut berpusing, dinosor terbang, train lembu..haha suka hati je namakan ride tu sendiri..yang naik kayu balak tu Syifa dan Fiqa je yang naik sbb mamanye mmg tak suka naik benda alah tu..heheh
ride yang berpusing 360 darjah semua out of list buat masa ni...tak sanggup nak pening2 kepala haha..
dah selesai di amusement park, berlari2 pulak ke water park
tu dia budaj 3 org tu tgh tunggu air jatih dr atas
dah puas mandi manda sehingga 5.30 petang..siap2 untuk balik..opps muhd nak pergi Sunway Pyramid nak cari Ultraman ler..
lagi gambar depan kandang harimau
tu dia harimau dah bangun..masa memula sampai pagi tadi dua ekor rimau tu tido sakan
muka memasing dah penat
cuci mata tengok ice skaters..sambil makan di KFC
apa yg best muhd?..terbaik la mama katanya
anak2 saya dah nak sama tinggi dengan saya!!! oohh tidak..sok-sok mesti dorang ni tinggi dari saya huhu
main games
mooooo! lembu strawberry printed haha
ni dia koleksi terbaru patung ultraman en muhd ...dia dah ada 6 kesemuanya..ish..ish budak2 sekarang (sambil geleng kepala)
No comments:
Post a Comment