Hujung minggu lepas, Muhammad request untuk ke Taman Basikal. Jadi berbondong2lah kami petang Ahad yang lalu ke Taman Basikal di Seremban ni. Taman Basikal dah wujud sejak zaman saya sekolah rendah lagi..cuma masa tu rasanya takdelah diarong sewakan basikal. Taman ni memang antara tempat favorite anak-anak sejak basikal mereka masing dah jadi oversize (mereka dah membesar sebenarnya haha. Dulu masa beli beskal tu masa dorang kecik2 lagi) dan rosak. Nak dibelikan baru..tak mampu rasanya nak belikan 3 biji beskal sekaliguss..beli satu dulu kang..ada yang kecik ati pulak..
Jadi solutionnya, kita sewa je la kat taman ni, setengah jam RM2 untuk satu beskal..bolehlah tu kan? Bukan main seronok lagi dorang tu..maknya pun jeles je dari jauh tengok dorang mengayuh-ngayuh dengan girang.. maknya pun nak ngayuh jugak huhu..tapi basikal disewakan untuk anak2 aje ye..dewasa tarak
Ok. Layan gambar je la..
sejak accident jatuh basikal dulu..Muhammad tak berani nak naik basikal tanpa dua roda kecil penyokong tu..tapi hari tu saya yakinkan dia yang dia boleh bawa basikal tanpanya dan dia berjaya!
snap gambar sendiri hohoho..
Mama! saya nak airrr..
Syifa : oop oop berhenti isi minyak...ehh tapi mana pam minyaknya?
Fiqa : eeh kita naik beskal mana pakai minyak daaaa...
Muhamaad : (sambil tepuk dahi dan geleng2 kepala)..a'ala kakakkkk
Syifa : aa..aaa dah dekat round about..kita amik pukul 3, lalu depan Mama tu, dia nak tangkap gambar kita tu"
Fiqa : ok..ok maintan cun dan hensem jap lagi lalu depan kamera
Syifa : ok semua semua senyum ..cheeseeee..ok control jgn tengok kamera..buat tak tau
(hahahaha Mama korang suka buat caption/ dialog ikut imaginasi hahahaha, padahal anak2 tade apa2 pun)
main di taman pulak..
time goes by..super fast..
1 comment:
Mmg best nie..xtvt yg sgt sihat...:-)
Post a Comment