Ni kejadian masa cuti tahun baru tempoh hari.. memasing merasa naik kuda, bukan kuda padi ok..kuda racing lagi (oo berlagaknya bunyi) takde sebenarnya kuda-kuda ni ada bekas kuda lumba tapi sebab dah tua atau pernah cedera jadi owner tempatkan mereka di tempat kawan suami saya ni. Anak-anak paling seronok dapat naik kuda, Muhd terutamanya confident je dia, tak takut pun. Si Kak Ngah le dia kalut kalut skit hehehe.
Si penjaga kuda tu, lupa pulak nak tanya nama dia, ada suruh masukkan budak-budak ni kelas menunggang kuda. Bagus kata dia. tak mahal RM350 je, pastu dapat sijil. Lepas tu boleh, beli kuda seekor untuk tunggang sambil beriadah. Mak oii, dia suggest cam la saya ni ada duit berguni. Hehe. Kalau ikutkan berkuda ni adalah salah satu sukan yang digalakkan dalam islam. Tapi ongkosnya tinggi. Cemana tu? Tapi kalau suggest kat KOHM untuk buat aktiviti riadah meredah hutan dengan menunggang kuda best jugak kan? (cc AJK KOHM)
si kecik ni, dia pulak ajar Mama dia nak tali tu cemana
sikit lagi nak kena cium dengan kuda ni hahaha
susah nak suruh kakak2 yang dua org ni bergambar dgn kuda tu sbb takut kena cium hahahah
fiqah..
syifa






No comments:
Post a Comment