2 hari lepas berturut2 lepas je solat maghrib aku keluar dengan anak membeli barang keperluan (biasala..baru dapat gaji). Sambil tu, survey2 la baju raya sekali. Dan aku jumpa la baju yang sesuai untuk anak2 sepasang sorang, aku punye 2 pasang dan beli telekung baru...tapi dalam pada tu anak2 dara aku yg dua orang tu tak puas hati pasal aku punye baju dua pasang dan diaorang punye sepasang je..
Fiqa : Asyik Mama je boleh beli banyak, kitaorg pun nak jugak baju dua, telekung!
Aku : Yelah, nanti kita cari baju lagi sepasang..raya lambat lagi
Syifa : Orang nak sekarang..Mama tu boleh
Aku : Ish! Mama takpela..Mama nak pakai pergi keje nanti kena la ada banyak baju
Syifa dan Fiqa : Alaaaaaa...
Mama : Sekarang ni Mama yang keje jadi Mama beli apa yang suka.Sok nanti korang dah besar dah keje dapat gaji boleh la beli apa yang korang suka.
Syifa dan Fiqa : Alaaaaaa...
Bayangkanlah anak2 aku ni dorang dok menyuarakan ketidakpuasan hati berkali2 juga..depan adik kat kedai baju tu diaorang dok merengek..sampai adik tu cakap..
Adik kedai baju : Tu la kak..ramai customer yang anak2 nye macam ni jugak..tak boleh tengok mak dia beli lebih
Aku: Tu la tuh..
Adik kedai baju : Budak2 sekarang ye kak
Aku senyum jer..semalam pun si Fiqa mempersoalkan lagi...ish anak aku yang sorang memang outspoken sikit..menguji kesabaran betul kekadang tuh..
Aku : Ok..kalau Fiqa nak beli baju banyak dan lain2..boleh, kita tukar k, Fiqa gi keje ganti Mama, nanti dapat duit gaji, Mama pulak gi sekolah ganti Fiqa, ish cuti sekolah ni best sebab boleh rehat, tidur, main game....bla..bla
Fiqa : Aaaaa...taknak taknak
Habis aku sakat dia sampai nak merajuk...hahaha..yang kakak dia si Syifa diam jer dengar sambil tersengih2..tapi lepas tu senyap sikit (menjadi aku punya psiko kehkehkeh)..takdela dia nak merengek lagi..buat sementara
Thursday, August 27, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
HERBA MAHARANI
Assalamualaikum (perkongsian kredit to http://nurulalia.com/herba-maharani-pengikat-hubungan-suami-isteri/ ) KakMar nak share dengan uol...
-
Assalamualaikum (perkongsian kredit to http://nurulalia.com/herba-maharani-pengikat-hubungan-suami-isteri/ ) KakMar nak share dengan uol...
-
lepas clean-up camp site..bergambar dgn sampah yg berjaya dikutip selepas keluar gua..yea berjaya Tempat : Hutan Lipur Gua Batu Maloi Tarik...
4 comments:
Salam Merengek,
Ank No 2 memang camtue kot..
pekate janji dgn dorang suh pose penuh dulu baru dpt baju lg 1..hehe
en adi,
mmg la tu agaknya..dgn adik dia pun dia jeles
ita,
ish..nanti dia kata "takan lepas raya baru beli?"
huu..semangat raya..klu dulu, masa kerja tetap, belum posa dh lengkap dah berpsg2 sorang..tp nih thn nih..syahdu sket..bkn jer baju,singlet pun tak terbeli lagik..huhuhu...
Post a Comment