Thursday, August 27, 2009

Orang Nak Jugak

2 hari lepas berturut2 lepas je solat maghrib aku keluar dengan anak membeli barang keperluan (biasala..baru dapat gaji). Sambil tu, survey2 la baju raya sekali. Dan aku jumpa la baju yang sesuai untuk anak2 sepasang sorang, aku punye 2 pasang dan beli telekung baru...tapi dalam pada tu anak2 dara aku yg dua orang tu tak puas hati pasal aku punye baju dua pasang dan diaorang punye sepasang je..

Fiqa : Asyik Mama je boleh beli banyak, kitaorg pun nak jugak baju dua, telekung!

Aku : Yelah, nanti kita cari baju lagi sepasang..raya lambat lagi

Syifa : Orang nak sekarang..Mama tu boleh

Aku : Ish! Mama takpela..Mama nak pakai pergi keje nanti kena la ada banyak baju

Syifa dan Fiqa : Alaaaaaa...

Mama : Sekarang ni Mama yang keje jadi Mama beli apa yang suka.Sok nanti korang dah besar dah keje dapat gaji boleh la beli apa yang korang suka.

Syifa dan Fiqa : Alaaaaaa...

Bayangkanlah anak2 aku ni dorang dok menyuarakan ketidakpuasan hati berkali2 juga..depan adik kat kedai baju tu diaorang dok merengek..sampai adik tu cakap..

Adik kedai baju : Tu la kak..ramai customer yang anak2 nye macam ni jugak..tak boleh tengok mak dia beli lebih

Aku: Tu la tuh..

Adik kedai baju : Budak2 sekarang ye kak

Aku senyum jer..semalam pun si Fiqa mempersoalkan lagi...ish anak aku yang sorang memang outspoken sikit..menguji kesabaran betul kekadang tuh..

Aku : Ok..kalau Fiqa nak beli baju banyak dan lain2..boleh, kita tukar k, Fiqa gi keje ganti Mama, nanti dapat duit gaji, Mama pulak gi sekolah ganti Fiqa, ish cuti sekolah ni best sebab boleh rehat, tidur, main game....bla..bla

Fiqa : Aaaaa...taknak taknak

Habis aku sakat dia sampai nak merajuk...hahaha..yang kakak dia si Syifa diam jer dengar sambil tersengih2..tapi lepas tu senyap sikit (menjadi aku punya psiko kehkehkeh)..takdela dia nak merengek lagi..buat sementara

4 comments:

adiratno said...

Salam Merengek,

Ank No 2 memang camtue kot..

Anonymous said...

pekate janji dgn dorang suh pose penuh dulu baru dpt baju lg 1..hehe

Diana AR said...

en adi,

mmg la tu agaknya..dgn adik dia pun dia jeles

ita,

ish..nanti dia kata "takan lepas raya baru beli?"

Anonymous said...

huu..semangat raya..klu dulu, masa kerja tetap, belum posa dh lengkap dah berpsg2 sorang..tp nih thn nih..syahdu sket..bkn jer baju,singlet pun tak terbeli lagik..huhuhu...

HERBA MAHARANI

Assalamualaikum (perkongsian kredit to http://nurulalia.com/herba-maharani-pengikat-hubungan-suami-isteri/ ) KakMar nak share dengan uol...