Monday, July 4, 2011

Tatu?

Pada malam hari Jumaat lepas saya berkesempatan membawa anak-anak ke Persembahan Tatu PDRM dan ATM di Stadium Paroi, Seremban. Rupanya ATM dan PDRM Negeri Sembilan terpilih sebagai perintis program Blue Ocean Strategy, iaitu pergabungan tenaga antara dua agensi ini bagi memantapkan pertahanan negara.

Lepas solat Maghrib kami pun bergegas bertolak ke stadium kerana nak mengelakkan sesak dan dan 'cop' tempat duduk 'baek punya'. Letak kereta di dalam area masjid dan kami berjalan ke stadium. Alhamdulillah, orang tak begitu ramai lagi, jadi dapat kami tempat duduk yang agak2 dapat tengok persembahan malam tu dengan view yang baik.
Persembahan dimulakan dengan persembahan music band daripada PDRM Seremban dengan artis jemputan Aris Ariwatan. Masa ni la baru rasa kalau ada DLSR sebijik kan bagus, tapi harus ada kemera biasa dulu, bila da nak beli. Tangkap gambar pakai handphone ni..alahai macam semut je nampak orangnya..kahkahkah.







Selepas ketibaan MB Negeri Sembilan, wakil PDRM dan ATM, acara dimulakan dengan persembahan 'gimmick' lakonan hijack pengganas merampas pesawat boieng 707 setelah mendarat di KLIA (ditunjuk di skrin 'score board' stadium). Kemudian Pengganas telah meminta kereta dan membawa tebusan. Acara kejar mengejar bermula sampai kereta tersebut masuk ke dalam stadium, dikejar dengan kereta, jeep, motosikal, 2 helikopter. Agak mencemaskan juga, anak-anak saya agak takut dengan bunyi tembakan dan letupan.

kereta-kereta polis dan helikopter

ni dah nak habis..semua pelakon berbaris kat depan pentas

Kemudian ada juga persembahan daripada para glider ATM keluarkan bunga api dan asap melintasi dan membuat reformasi di atas stadium.

bunga api!


Acara seterusnya adalah persembahan pancaragam daripada PDRM. Mereka siap pakai lampu dibaju dan peralatan.

Ini pula pancaragam daripada ATM, sangat best lagu2 yang dibawakan

Persembahan seterusnya adalah gerak tempur oleh ATM, ngeri juga dia punya gerak, sepak pakai kasut boot tu, aduhai. Bila part bersenjata dorang pakai pisau. Dan akhir sekali, adalah sesi pecahkan papan, yang pecahkan pakai kaki dan tangan saya tak kisah sangat, yang pecahkan pakai kepala tu yang aduhai..benjol la rasaya hehe. Bila diperhatikan betul2, macam gerak silat pun ada.

Ini pula adalah persembahan kawad patung oleh PDRM, sangat menarik, kalau di England dikenali sebagi toy soldier. Sangat kelakar dan lawak.


Akhir sekali dan yang ditunggu-tunggu adalah persembahan tatu oleh PSRM dan ATM. Gambar akan diupload kemudian sebab di kamera hp anakanda. Hp maknya dah abis bateri huhu. Ada yan naik motor dan kuda.

Anak-anak enjoy dengan persembahan tersebut walaupun mata dah mengantuk dan perut pulak minat diisi.

2 comments:

ilhamhainy said...

haha mar..kita pun pergi..pilih seat yg sblah grandstand juga tapi x sempat tengok habis lorr..sebab nak pickup anak habis training menari...

Diana AR said...

la ye ke? hehe

HERBA MAHARANI

Assalamualaikum (perkongsian kredit to http://nurulalia.com/herba-maharani-pengikat-hubungan-suami-isteri/ ) KakMar nak share dengan uol...