Friday, January 7, 2011

Seni Mempertahankan Diri

image credit to google

Pengumuman: Bagi anda yang duduk berhampiran Seremban jika berminat untuk mempelajari seni mempertahankan diri (silat cekak malaysia), pengijazahan (pengambilan) baru akan dibuat pada bulan feb 2011 ni. Belajar 2x seminggu dan tamat dalam masa 7 bulan.

7 comments:

Anonymous said...

ouh..akak join cekak msia ke..ingtkan hanafi..tapi same je buah2 nye,cz pengasasnye same (kalo tk silap).

Diana AR said...

Akak rasa dorang rebranding nama kepada Silat Cekak Malaysia untuk lebih global. Pengasasnya Ustaz Hanafi.

DrSam said...

ilmu dan seni mempertahankan diri memang patut diberi perhatian oleh generasi muda sekarang. selaian menghidupkan seni itu sendiri(dan budaya bangsa), ia juga boleh meningkatkan jati diri.

adiratno said...

Yaah,

Pendekar Mustar dari Kg. Pinang Sebatang dah sampai....mana..mana maniam dan muthu yang bakar Interlok tue mana?

Diana AR said...

Dr Sam - setuju..
En Adi - mana tah manian muthu tu hehe

Diana AR said...

sekarang pembelajaran persilatan jauh berbeza. imaginasi kita belajar silat ditanah lapang, dikepung daun kelapa dengan pelita... tapi sekarang jauh berbeza mengikut peredaran zaman. insyallah saya akan bercerita lanjut kemudian.

Anonymous said...

bestnye..teringat zaman study dulu..rase mcm nk join balik..tapi apekan daya..komitmen makin bertambah..huhu

HERBA MAHARANI

Assalamualaikum (perkongsian kredit to http://nurulalia.com/herba-maharani-pengikat-hubungan-suami-isteri/ ) KakMar nak share dengan uol...