Pengumuman: Bagi anda yang duduk berhampiran Seremban jika berminat untuk mempelajari seni mempertahankan diri (silat cekak malaysia), pengijazahan (pengambilan) baru akan dibuat pada bulan feb 2011 ni. Belajar 2x seminggu dan tamat dalam masa 7 bulan.
7 comments:
Anonymous
said...
ouh..akak join cekak msia ke..ingtkan hanafi..tapi same je buah2 nye,cz pengasasnye same (kalo tk silap).
ilmu dan seni mempertahankan diri memang patut diberi perhatian oleh generasi muda sekarang. selaian menghidupkan seni itu sendiri(dan budaya bangsa), ia juga boleh meningkatkan jati diri.
sekarang pembelajaran persilatan jauh berbeza. imaginasi kita belajar silat ditanah lapang, dikepung daun kelapa dengan pelita... tapi sekarang jauh berbeza mengikut peredaran zaman. insyallah saya akan bercerita lanjut kemudian.
7 comments:
ouh..akak join cekak msia ke..ingtkan hanafi..tapi same je buah2 nye,cz pengasasnye same (kalo tk silap).
Akak rasa dorang rebranding nama kepada Silat Cekak Malaysia untuk lebih global. Pengasasnya Ustaz Hanafi.
ilmu dan seni mempertahankan diri memang patut diberi perhatian oleh generasi muda sekarang. selaian menghidupkan seni itu sendiri(dan budaya bangsa), ia juga boleh meningkatkan jati diri.
Yaah,
Pendekar Mustar dari Kg. Pinang Sebatang dah sampai....mana..mana maniam dan muthu yang bakar Interlok tue mana?
Dr Sam - setuju..
En Adi - mana tah manian muthu tu hehe
sekarang pembelajaran persilatan jauh berbeza. imaginasi kita belajar silat ditanah lapang, dikepung daun kelapa dengan pelita... tapi sekarang jauh berbeza mengikut peredaran zaman. insyallah saya akan bercerita lanjut kemudian.
bestnye..teringat zaman study dulu..rase mcm nk join balik..tapi apekan daya..komitmen makin bertambah..huhu
Post a Comment