Sejak dua tiga menjak ni..saya dan anak2 rajin la pi berjogging every weekend...kami ada dua tiga tempat yg regular utk melunaskan aktiviti ni...antaranya:-
1. Kompleks Belia dan Sukan Paroi
2. Taman Bunga depan Allson Klana Resort
3. S2 City Park, Seremban Dua
4. Taman Tasik Seremban
Tapi kami paling kerap ke Kompleks Belia dan Sukan ni sebab lokasinya yang paling dekat dengan rumah. Niat dihati mmg nak berjogging sekurang-kurangnya 3 kali seminggu, tapi memandangkan opis saya ni jauh...balik hari2 pun dah dkat pkul 7 (tu tak masuk kalu ada meeting..mau kul 9 atau 10 mlm sampai umah).
Bagai pucuk dicita ulam mendatangkan, kompleks ni promote program Mari Berjogging Malam...so kelmarin lepas je Maghrib kami ke sana utk berjogging...best jugak jogging memalam ni..tak panas..kalu berpeluh cepat je kering..lebih relax...bole nak achieve bersenam 3 kali seminggu..harharhar..

Trek dia macam trek larian di mana2 stadium..ada playground untuk anak2..trek refleksologi..gim rakyat..gelanggang futsal..wall climbing...tenis..bola keranjang..apa lagi yekk? Pendek kata macam2 le..Sebenarnya saya mmg aktif masa skolah dan u dulu..bila dah bekeluarga ni, sy stop..kalu dulu gi playground pun sibuk perati anak2 takut dorang jatuh ke apa ke..tu yang berat badan naik semacam..lepas lagi satu point ramai dah yang baya saya, kengkawan dan sepupu yang ditimpa pelbagai penyakit..especially penyakit keturunan macam darah tinggi dan kecing manis..saya pun ada keturunan tu jugak..so berjogging ni adalah sebagai langkah awal dan pencegahan yang mampu saya lakukan la buat masa ni....
No comments:
Post a Comment