Monday, March 8, 2010

Gunung Tampin - 6 Mac 2010

Alkisah pada mulanya niat saya dan Hazel (cousin saya) nak join Sirkit Cabaran Mendaki Gunung Tampin pada Sabtu lepas. Sebulan sebelum tarikh sirkit saya dah faxs borang penyertaan..punyalah semangat. Dalam pukul 7.30..kami berdua dah sampai di kaki gunung..adalah nampak beberapa peserta...tapi yang peliknya kami tak nampak urusetia atau tanda sirkit akan berlansung...tunggu punya tunggu adala orang bagitau yang sirkit tu rupanya start di stadium dan penamatnya juga nanti distadium. Congak punya congak kami cancel nak join sirkit...bukan apa, kang belum daki gunung dah pancit cemana nak daki plak (jarak antara kaki gunung dengan stadium tu agak jauh juga..)

So saya dan Hazel buat keputusan untuk daki sendiri..untuk makluman semua sebenar trek naik Gunung Tampin ni bertar sampai ke puncak sebab ada stesen pemancar TM kat puncak tu..


Masa awal pendakian...maintain lagi masing bleh gelak..pot pet..tiba saya cakap sorang..takde sepatah pun kuar dr mulut Cik Hazel..bila sy toleh..dia senyum..tgh catch up nafas..heheh

Apapun tahniah utk Hazel ssb sampai jugak kat puncak walaupun tak prepare dari segi stamina...sian gak tgk dia..tapi saya yakinkan dia boleh..yeahh Hazel Bolehhhh! Heheheh

On the way, skit lagi nak sampai puncak tu..peserta2 Sirkit kategori international memintas kami..laju dorang lari..yang dari Kenya ke Nigeria ke..kurang pasti..ramai jugak dorang ni..lepas dalam 7-8 org baru ada dr Malaysia ketegori Lelaki Open agaknya..bleh tahan depa ni..

Sampai tiang TNB yang no. 90..urusetia Sirkit (Majlis Belia & Sukan dan Jab Pertahanan Awam) blok kt situ dan peserta akan teruskan cabaran dgn melalui trek hutan lebih kurang 2km ke puncak lagi satu..then kena patah balik ke stadium..jauh tu..ni macam ala marathon jer..nasib baik tak masuk kalu tak sure tak sampai balik ..heheh

So sy cousin lepak rehat jap kat checkpoint sambil tengok peserta2 yang bersemangat meneruskan larian..dalam 10 minit kami pun turun semula..

On the way turun terserempak dengan Vee, Ajun dan Aidah..kenalan dr OrangHutanMalaya..sama-sama naik Bukit Broga minggu lepas...lepas tu terserempak dgn Aida, Yanti dan Zilah staff dr opis...kalu nak tahu sy bagai nak rak promote kt opis utk join sirkit ni, tapi last2 sy yang tak masuk. Menurut Aida lagi 20 minit dorang nak sampai puncak(last checkpoint)..urusetia yg jaga checkpoint akhir tu siap dah nak turun..lepas tu masa terserempak bleh cakap tak payahlah teruskan larian kt dorang...adalah dalam 20 peserta lagi yang belum sampai check point yg last tu..sian dorang..bagi la at least sampai check point akhir..dah datang dari jauh...

No comments:

HERBA MAHARANI

Assalamualaikum (perkongsian kredit to http://nurulalia.com/herba-maharani-pengikat-hubungan-suami-isteri/ ) KakMar nak share dengan uol...