Wednesday, August 31, 2011

Aidilfiri 2011

Entry ni dah lama di taip tapi tak publish2.. dah nak expired dah hehe. Catattan saya mengenai raya tahun ni ringkas je.

Setiap kali malam raya di Seremban, akan ada rombongan takbir dari rumah ke rumah. Tahun ni, menu mee kari. Mak serah tugas kepada saya untuk masak. Alhamdulillah jadi pula mee kari, walaupun first time. Ye lah kan umur dah dekat 40 takan tak boleh.

Tahun ini beraya di Seremban dahulu, di rumah mak dan abah saya. Kami lima beradik dapat berkumpul semua kali ini plus ipar-ipar, selalu mesti ada yang kurang hehe.. saya la tu. Tahun ni baju takde tema2 color..ikut suka je le. Sayangnya gambar sekeluarga yang telah di'save'kan oleh kak ipar dan adik telah hilang kerana hard drive saya terpaksa diformat semula. Nanti kalau ada kemudian, insyallah saya akan paparkan.

Raya pertama kami tak kemana, lepas solat sunat raya dan makan2, kami menziarah pusara nenek. Ramainya manusia.

Hari raya kedua pagi, kami bertolak ke Johor, rumah mentua. Beraya di sana pula. Beraya rumah Mak Long kemudian balik kampung di Rengit.

Di rumah Mak Long

Ucu dan anak2 buah asyik bergambar dalam kereta


dengan anak- anak


No comments:

HERBA MAHARANI

Assalamualaikum (perkongsian kredit to http://nurulalia.com/herba-maharani-pengikat-hubungan-suami-isteri/ ) KakMar nak share dengan uol...