Rabu lalu..office kami sangat beruntung kerana Tan Sri Datuk Arshad sudi menerima jemputan kami ke Executive Talk . Aku merasa sangat teruja kerana beliau adalah orang kuat ITM atau dikenali sebagai UiTM sekarang. Dengan tajuk Organizational Exellence beliau menceritakan pengalaman susah payah beliau membangunkan ITM. Aku sebagai salah seorang bekas pelajar institusi pengajian tersebut tumpang bangga dengan usaha dan pendekatan yang beliau gunakan.
Beliau sekarang adalah Pengerusi Lembaga Pengarah universiti Malaya. Kata beliau utk menjadikan sesebuah oragnisasi cemerlang yang pertama sekali individu didalamnya mestilah cemerlang terlebih dahulu.
Lagi satu Tan Sri ada quote satu kata mutiara ni, aku tak ingatla siapa:-
"People in power have little time to read but people who do not read have little power"
Aku le tuh...nak baca paper seminggu dua tiga pun tak sempat..inikan nak baca buku ilmiah..mana nak ada power! Kena ada azam baru ni. Aku kagum dengan sorang akak kat office aku ni. Walaupun jawatannya tak tinggi mana tapi dia kata setiap bulan dia akan allocate minumun RM50 untuk beli buku bacaan ...alamak! bagusnya dia.
Tapi bukan nak kata apa la kan..memang kalau nak jadi orang bijak pandai ni selain melalui pengalaman..mesti sentiasa cari peluang untuk tambah ilmu didada..termasuklah membaca.
Jom membaca! (*tp jangan baca yang bukan2 tau..haha..nanti tak jadi power)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
HERBA MAHARANI
Assalamualaikum (perkongsian kredit to http://nurulalia.com/herba-maharani-pengikat-hubungan-suami-isteri/ ) KakMar nak share dengan uol...
-
Assalamualaikum (perkongsian kredit to http://nurulalia.com/herba-maharani-pengikat-hubungan-suami-isteri/ ) KakMar nak share dengan uol...
-
lepas clean-up camp site..bergambar dgn sampah yg berjaya dikutip selepas keluar gua..yea berjaya Tempat : Hutan Lipur Gua Batu Maloi Tarik...
5 comments:
Diana,
Bukan tak nak baca, bila nak baca jer, anak ajak main game, bila nak baca anak ajak g Kedai Mesra..
Bos,
Haah..kekadang anak2 cam jeles bila kita nak concentrate baca buku atau newspaper...saja nak attention tu!
Tan Sri Arshad Ayub adalah chairman kt tmpt zana berkeje. Ari2 dia ada kt opis. Orgnyer tegas tapi baik ati, bila hari raya pasti dpt duit raya. bestnyer....
sy pun suka membaca..lgpun dpt rebat utk income tax..syiok..
Tansri bgtau camtu pasal kita perlu ada Personal Development. Personal Development ni melalui orang2 yang kita jumpa, dan buku2 yang kita baca.
Post a Comment