Friday, January 9, 2009

Muhammad..Muhammad


Aku mc dua ari lepas..demam, selsema dan yg tak tahan tu batuk teruk..tak boleh tidur..nak bernafas pun susah cam org semput jer..aku kalau demam mmg tido ajela...sian anak aku si Muhammad ni..dia mmg bangun lambat ari2..aku perasan 10.30pg dia dh bangun tp dok la main motor mainan dia kt tepi aku (aku cam dlm mimpi la dgr bunyi vroomm vroomm) Lbh kurang pukul 11.30pg aku bukak mata jap sbb terasa dia dok tgk aku.."nak andi" (anakku yg sorang ni mmg pelat skit kalau sebut perkataan tu bunyi depan mmg takde tinggal bunyi yg belakang je..heheh) aku pun bukakkan baju dia (sambil baring tu..punya la tak larat nak bangun hehe) Lps tu mandi dgn motor mainan dia..aku rasa dlm setengah jam kot dia mandi..pastu sedar2 dia dah lap badan dan ambil baju dalam almari pakai sendiri..huhu..Haii betapa independentnye dia..faham dia Mama dia sakit ekk? Terharu aku rasa.

Patutnye aku kira2 nak mc sehari je walaupun doktor dh bagi 2 ari..punya la semangat gosok baju batik (hari khamis) dan aku war2kan pd anak aku yg kecik tu (Muhammad) "Esok Mama kerja tau". Muka dia alih2 monyok..lps tu buat2 merajuk la konon..Pastu bole dia dtg kat aku rasa dahi dan dgn muka serius dia cakap dgn slang pelat dia "Ehh..Mama mam ni, tak yah gi ije la sok"...aku senyum"Iye? Mama mam ye?" "A'ah" Tp besoknye mmg betul aku tak larat nak gi keje lagi...Bili dah beransur petang barulah aku rasa ok skit. Malam tu Muhammad rasa dahi aku lagi "Mama dah tak mam. esok ije ye.." Aku cubit pipi dia..geram nye aku budak ni..tak tersangka dgn karenah dia yg kadang-kadang orang yang dh cukup akal dan besar panjang sepatutnya buat tp tak buat..

No comments:

HERBA MAHARANI

Assalamualaikum (perkongsian kredit to http://nurulalia.com/herba-maharani-pengikat-hubungan-suami-isteri/ ) KakMar nak share dengan uol...