Hmm..sebenarnya memang dah lama nak tulis blog ni tapi tak berkesempatan. Semalam pulak bos aku email..promote blog dia. Wahhh! bos aku pun dah start blog..tu yang rasa terpanggil jugak nak menulis nihh.
Dua tiga hari ni ramai yang pergi menyahut seruan Ilahi. Sahabat kami..Monaliza meninggal di HUKM petang 13 Okt lalu..3 kariah Masjid Sg Landak kat rumah aku pun meningal dalam tempoh 13-15 Okt ni..Semoga roh mereka ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Amin.
Dalam pada tu, aku rasa sangat terkilan terhadap segelintir manusia zaman sekarang ni. Dalam era teknologi ICT, moden dan canggih ni, masih ada yang berfikiran sempit dan mengambil jalan mudah dengan mengunakan cara halus untuk mendapatkan apa saja yang dihajati. Menjatuhkan orang lain...menyekat peruik nasi org lain dan sampai ada nyawa yang menjadi taruhan..Subhanallah!
Tapi aku bila aku citer dgn mak aku..mak aku cakap itu sebahagian daripada petanda yang dunia ini sudah sampai penghujungnya...ini lagi gerun. Yang meninggal tu dah lepas la dugaan di dunia. Kita yang tinggal ni masih panjang perjalanan lagi..belum tentu bila ajal menjemput.
No comments:
Post a Comment