
Hari ini opis makin lenggang... esok lagi la rasanya kurang orang. Saya sendiri akan mula bercuti esok hingga minggu depan seminggu.. seronok nak cuti...lebih drpd budak sekolah plak hehe.. Raya tahun ni balik selatan.. MIL dah pesan siang2 jgn tak jadi balik sbb kalu tak cam tak beraya katanya sebab anak2 saya lah yg buat meriah.
Rumah mak saya sendiri, malam ni dah janji nak cat dinding dapur.. kena la amik hati sikit sebab saya takde nanti nak tolong dia time nak masak rendang, nasi impit bagai.. lepas tu dengan orang datang takbir raya kat umah pada malam raya nanti.. kalu nak tahu kat umah mak aku mmg dari dulu2 lagi tradisi..akan ada rombongan ahli surau bertakbir dari rumah ke rumah. Biasanya selain hidang kuih biskut raya tu.. kami akan sediakan satu hidangan khas yang lain la macm soto ke, mee goreng ke atau yg sewaktu dengannya la hehe. Tapi ok kot kakar ipar saya ada yang dua orang tu..boleh la tolong2 mak.
Dengan kesempatan ini, saya nak mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua!
No comments:
Post a Comment